maandag 28 januari 2019

Anita gaat op reis, deel...

Na een jaar afwezigheid vanwege lichamelijk herstel, herinrichting van mijn leven, heb ik vandaag weer zin om te schrijven. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik weer eens op reis ben geweest...

De reis ging naar Jumping Amsterdam...

Het winterweer van afgelopen week had me veel energie gekost. Dit weekend zou het windereig en regenachtig worden. Ik besloot dat we maar met de taxi die kant op moesten gaan. Dat bleek een heel goed besluit te zijn. Zaterdagavond, tijdens het plannen van de terugreis kwam ik daar achter. Tram 4 gaat namelijk vanwege werkzaamheden niet door naar de Rai.

Zondagochtend, de taxi was op tijd, we moesten nog 2 adressen langs maar we waren rond 10:30 al bij de Rai. We hadden mooi de tijd om over de beurs te lopen, het was er ook lekker rustig op dat moment. We zaten ook ruim op tijd op onze plaatsen.

Remy wilde altijd al eens daar zitten waar de paarden binnenkomen, ik dacht dat we daar vlak bij zaten maar er zat nog een tribune tussen met gereserveerde plaatsen. En achteraf, ze komen binnen terwijl er al een combinatie bezig is, dus daar zijn je ogen op gericht. Volgend jaar weer meer in het midden. Eerst de Provincie Noord Holland prijs en daarna de Longines Fei Jumping World Cup. Bij de laatste waren ook onze koning en prinses Amalia aanwezig.Wat was het spannend. Wat een spannende barrage, elke combinatie ging sneller dan de vorige. Het publiek werd steeds enthousiaster en ook de laatste combinatie was sneller dan zijn voorganger en won deze wereldbekerwedstrijd, waarvoor hij een staande ovatie kreeg.

Na dit volgde de prijsuitreiking... .en  nog een mooie show. En toen kwam het, de weg naar huis....


Ik was goed voorbereid, ik was er niet bang voor en niet paniekerig. We moesten met bus 62 vanaf het Europaplein. Aangekomen bij die halte, was hij gesloten. Nog even iemand gebeld voor assistentie, mss was de bushalte wel ergens anders, maar die kon ook niet veel verder helpen. Ik zag iets staan waaruit ik begreep dat de bushalte verplaatst was naar een  andere halte, die zat om de hoek dus geen probleem. Daar zouden we nog een kwartier moeten wachten, tja wat doe je dan? Kijken hoe ver het lopen was naar het Victorieplein waar we op tram 4 konden stappen. Dat scheelde niet veel, dan maar lopen dat voelt beter dan wachten en je wordt er nog warm van ook. Google maps aan en gaan... We waren bij het Victorieplein, geen tramhalte te zien. Maar even aan een hardloper gevraagd. Achteraf had hij het ook niet helemaal goed, maar we gingen in  ieder geval de goed kant op. En toch nog op eigen houtje de halte gevonden. Gelukkig hoefden we niet heel lang te wachten. Uitstappen bij halte Rokin en ik weet nu blindelings de Voetboogstraat te vinden, waar eetcafe 't Pakhuis zit, waar we lekker hebben gegeten.

Na de maaltijd ging de reis verder, tram 2 vanaf Koningsplein naar Centraal station. Wel even doorlopen want we hebben maar 10 minuten om vanaf de tram op het perron te komen. We hebben zo goed opgeschoten dat we bijna 10 minuten hebben staan wachten op de trein naar huis....









Geen opmerkingen: