dinsdag 5 december 2017

Als ik gelijk heb, dan HEB ik gelijk...

maar voordat ik wist dat ik gelijk had speelde zich een heel verhaal af.

Zoals bekend heb ik astma en daarvoor gebruik ik medicatie. Momenteel heb ik twee verschillende puffen die ik inhaleer dmv een inhalator die ik in een voorzetkamer steek.
De voorzetkamer moet je 1x in de week in een sopje van afwasmiddel zetten. Ik moet bekennen dat toen ik nog alleen de salbutamol op deze manier inhaleerde, ik er wat onzorgvuldig in was, maar sinds ik ook fostair gebruik maak ik hem trouw schoon en wat gebeurt er? Er ontwikkelde zich een behoorlijke aanslag in het apparaat.

Vandaag maar eens langs de apotheek, want ik wist het niet meer. Er werd een prop papier gepakt en de dame begon te poetsen, het hielp iets. Thuis werd het niets, de andere helft was te vies. Lampje..

Ik belde de leverancier, misschien had die goede adviezen.
Er werd me verteld, dat zo'n voorzetkamer tussen de 8 en 12 maanden meegaat, mijne is 10  maanden. Dat ik hem goed onderhouden heb. Dat ik hem meer dan gemiddeld gebruik. Dat het eigenlijk niet goed is om 2 verschillende medicijnen erdoor te nemen. Mijn voorzetkamer is gewoon aan het einde van zijn Latijn.

Ik kreeg nog wat tips and trics om het uit te zingen tot februari wanneer ik recht op een nieuwe voorzetkamer zou hebben. Oa poetsen met een microvezeldoekje, goed in de week zetten...
Ik ging aan de slag met een microvezeldoekje, maar toch zat het mij niet lekker...

Dus belde ik naar Unive. En wat blijkt, volgens het "zorgverzekering regelement hulpmiddelen" heb ik gewoon recht op elk jaar 1 voorzetkamer + 1 reserve. Daar ik er maar 1 heb gekregen dit jaar, kon ik er nog een gaan halen. Zonder recept, want dat had ik bij de eerste al.. een tweede was ik gewoon tegoed. Dus op naar de apotheek...

... alwaar ik te horen kreeg dat ik een rekening van de Unive zou krijgen omdat een tweede niet vergoed zou worden. Haar woord tegen het mijne.. haar nietes tegen mijn welles... ik moest maar bepalen wat ik wilde. "Moet ik dan maar gokken wie er gelijk heeft? Ik voel me in de maling genomen door een van jullie twee".. En "u hoeft nu nog niet te beslissen".. "Niet? ik moet mijn medicijnen fatsoenlijk innemen, zodat ik me weer beter ga voelen".  Er kwam een snibbig "u moet het zelf weten", waarop ik "ik ga wel even bellen".

Ik buiten weer de Unive gebeld en weer kreeg ik te horen dat ik recht heb op een tweede. Dus ik wederom naar binnen, voor de 3de keer vandaag in de rij. "Ik heb recht op een reserve, geef er maar een mee". Vriendelijk maar zakelijk hebben we het afgehandeld en ging ik triomfantelijk met mijn nieuwe Aero Chamber naar huis.

Als ik gelijk heb, dan HEB ik namelijk gelijk!!

Geen opmerkingen: