zondag 17 december 2017

Mijn eerste echte LP

Voor wie het niet weten, LP staat voor langspeelplaat. Een grote ronde zwarte muziekdrager... 

Ik had wel wat plaatjes, zoals we die de singleversie van die schijven wel noemden. En ik had een keer een LP gekocht, maar onnozel als ik toen was had ik niet door dat het een coverband was en niet de echte Rolling Stones. 

En toen kocht ik mijn eerste echte LP, Aftermath van de Rolling Stones. 
Voor mij blijft het een van de mooiste LP's die ik ooit gekocht heb... LP's luisteren gaat allang niet meer. In een fase van mijn leven heb ik mijn stereotoren verkocht, ik luisterde toch geen muziek. Jaren later heeft iemand mijn lp's voor mij op cd's gebrand. Nu ben ik aan het opruimen en ja, de cd's gingen weer door mijn handen. 

Remy heeft mijn chromecast te leen om uit te proberen, om toch boven muziek te hebben, heb ik een oude dvdspeler op mijn tv aangesloten. Vanmiddag ging ik dan zo'n oud cd'tje uitproberen. Velen zijn er al vergaan... helaas, maar deze deed het nog... en op deze staat dat ene, voor mij speciale album. 
Ik heb lekker een uurtje liggen luisteren en genieten!! 


Geen opmerkingen: