zaterdag 30 december 2017

2017 raar jaar.. wat was er nu met mij aan de hand?

Wat een bijzonder jaar is dit geworden. Al in 2016 begon ik energie te verliezen, dat zette zich in 2017 door. Er volgde bezoek aan de huisarts, ziekenhuisafspraken en onderzoeken met steeds lange wachttijden. Einde april heb ik me zelfs ziek moeten melden omdat werken niet meer ging.

Niks ging meer. Concertkaarten werden verkocht, ik ben niet naar de landbouwtentoonstelling geweest. Ik deed niets meer... Behalve "dom" achter de computer hangen. Dromen van een reis naar Qatar en beginnen aan een cursus Arabisch.

Gedurende de zomer stabiliseerde het zich, maar wist ik nog steeds niet wat ik had.
Cardioloog had me naar huis gestuurd met de boodschap "niets aan de hand". Longarts betwijfelde mijn astma, maar na een aantal testen bleek ik toch echt wel astma te hebben, maar niet zodanig dat het mijn klachten verklaarde. Terug naar cardiologie, nu een adnere cardioloog. Zij meende wel iets te zien dus verder onderzoeken volgden.

Inmiddels is het 7 november en komt er een monteur voor onderhoud aan de cv-ketel. Ik meld dat er altijd een vreemd geluid van zolder kwam.... Monteur gaat aan de gang. Hij kwam eerst naar beneden "doet hij het nog?" Ja, zeg ik. "nooit problemen dat hij in storing valt?" Uhm, ja wel eens een keertje gehad, maar verder geen problemen. Ketel zat vol vocht, afvoer was verstopt hij heeft zijn best gedaan om de boel te ontstoppen. De monteur kwam weer naar beneden. "ik weet al wat voor geluid u hoorde, de afvoer hangt los" het rubber was slecht en hij ging hem beugelen. De jongeman keek bedenkelijk....
We voerden nog een uitgebreid gesprek over onderhoud, dat mijn verhuurder een contract heeft voor 1x in de 3 jaar, terwijl aan te bevelen is om het toch wel elke 2 jaar te doen.

Ik begon gelijk te twijfelen of dit misschien iets met mijn gezondheid te maken had?
Ik heb nog telefonisch contact gehad met het onderhoudsbedrijf. Een bedrijf dat ik niets verwijt. De monteur zou hele andere dingen gezegd hebben... het beugelen was omdat alles tegenwoordig gebeugeld moet worden. Nee, er was niets aan de hand geweest, nee ik had geen gevaar gelopen.

Toch begon ik na het onderhoud op te knappen en de dokters in het ziekenhuis hebben niets kunnen vinden dat mijn klachten verklaarde. Toen ik de cardiologe het verhaal van de verwarming vertelde, vond zij het zeer aannemelijk dat het ermee te maken heeft gehad.
Wat heb ik nu spijt dat ik niet direct mijn bloed heb laten controleren, ik heb nu geen enkel bewijs meer. En volgens juridisch loket heb ik zonder bewijs geen enkele poot om op te staan.... helaas.

Ik ben weer aan het werk, ben aan het opbouwen en hoop weer op niveau te komen.

En ja, ik heb inmiddels een melder gekocht.

Ik was het thuiszitten zat, ben helemaal los gegaan met aanschaffen van concert/musical enz kaarten. Ik wilde weer leven en dat doe ik inmiddels weer met hoofdletters. Misschien vertel ik daarover nog wel een keer wat meer... maar nu ff niet. 

Dan rest mij, mijn trouwe lezers te bedanken voor het afgelopen jaar... ik vond het leuk om voor jullie te schrijven. 

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling en geluk en gezondheid voor 2018. 

Geen opmerkingen: